پخش مویرگی چیست ؟



تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات معمولا از دو روش متفاوت برای پخش و توزیع تولیدات خود، بهره می‌برند
1- پخش مویرگی
توزیع محصولات به تک تک خرده فروشی‌ها
2- پخش شاهرگی
توزیع محصولات از طریق کانال عمده فروشی

در این مقاله به شرح پخش مویرگی می پردازیم .

هدف اصلی در پخش مویرگی این است که محصولات سازمان، بیشترین مشتری ممکن را کسب کند و همیشه و همه جا در دسترس باشد .
در این روش میتوان با تغییر بخش بندی بازار و حذف واسطه ها، تولیدات سازمان را در همه بازارهای موجود توزیع کرد .
راه اندازی شبکه فروش و پخش مویرگی می تواند منجر به کنترل و مدیریت بازار محصولات سازمان، کاهش ریسک مالی، ارتباط و تعامل مستقیم با مشتریان و در نتیجه بهره برداری از بازخورد بازار و پوشش بیشتر آن شود. از طرفی با افزایش بازار رقابتی، ایجاد رابطه مؤثر با مشتریان اهمیت ویژه ای یافته است
پخش مویرگی معمولا در شرکت های محصول محور یا برای کالاهای اساسی، استفاده بیش تری دارد و قابلیت تحت پوشش قرار دادن تمام فروشگاه های ممکن را امکان پذیر می کند .
اغلب تولیدکنندگان محصولات غذایی و بهداشتی از شبکه پخش مویرگی استفاده می کنند.
استراتژی پخش مویرگی در زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف یا FMCG همان فروش مستقیم محصولات، به تعداد زیادی سوپرمارکت و خرده فروش در سطح کشور می باشد.
بنابراین برای این نوع از محصولات، روش توزیع، مهم‌ترین عامل موفقیت است و با استفاده از کانال پخش مویرگی، هر فروشگاهی که محل خرید مشتریان باشد، می تواند مکان مناسبی برای توزیع محصول قلمداد شود .
امروزه، معمولا تمامی محصولاتی که استفاده هر روزه دارند، در فروشگاه‌های مختلف هر محله در دسترس هستند و مشتریان به راحتی می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از نزدیک ترین فروشگاه تهیه کنند .

شرکت های پخش مویرگی

امروزه با افزایش روز افزون کارخانجات و افزایش تقاضای مشتریان نهایی ، شرکت هایی تحت عنوان شرکت های پخش مویرگی ایجاد شده اند که تولیدات کارخانه جات را دریافت و به دست مصرف کننده نهایی می رسانند .
اکثر تولید کنندگان، به دلیل گستردگی و پیچیدگی های این حوزه ، ترجیح می دهند توزیع و پخش محصولات را به شرکت های پخش محول کنند .
این شرکت ها به عنوان واسطه عمل می کنند و وظیفه ی پخش مویرگی محصولات یک یا چندین سازمان را بر عهده دارند و از طرفی سعی می کنند اکثریت فروشگاه های هر منطقه را پوشش دهند . در واقع شرکت های توزیع و پخش مویرگی با حجم بالایی از تولید کنندگان و مشتریان در ارتباط اند و مدیریت غیر سیستماتیک و دستی این فرآیندها ، حتی با داشتن یک استراتژی قوی در این زمینه ، تقریبا غیر ممکن است .
نرم افزارهای تخصصی پخش مویرگی ، با مدیریت و کنترل تمام فرآیند های زنجیره تامین ، بهره وری و کارایی شرکت های فعال در صنعت پخش و همچنین تولیدکنندگان این حوزه را افزایش می دهند و باعث افزایش سهم بازار آن ها می شوند .


" گروه نرم افزاری آسه "


تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات معمولا از دو روش متفاوت برای پخش و توزیع تولیدات خود، بهره می‌برند

1- پخش مویرگی

توزیع محصولات به تک تک خرده فروشی‌ها

2- پخش شاهرگی

توزیع محصولات از طریق کانال عمده فروشی

در این مقاله به شرح پخش مویرگی می پردازیم .


هدف اصلی در پخش مویرگی این است که محصولات سازمان، بیشترین مشتری ممکن را کسب کند و همیشه و همه جا در دسترس باشد .

در این روش میتوان با تغییر بخش بندی بازار و حذف واسطه ها، تولیدات سازمان را در همه بازارهای موجود توزیع کرد .

راه اندازی شبکه فروش و پخش مویرگی می تواند منجر به کنترل و مدیریت بازار محصولات سازمان، کاهش ریسک مالی، ارتباط و تعامل مستقیم با مشتریان و در نتیجه بهره برداری از بازخورد بازار و پوشش بیشتر آن شود. از طرفی با افزایش بازار رقابتی، ایجاد رابطه مؤثر با مشتریان اهمیت ویژه ای یافته است

پخش مویرگی معمولا در شرکت های محصول محور یا برای کالاهای اساسی، استفاده بیش تری دارد و قابلیت تحت پوشش قرار دادن تمام فروشگاه های ممکن را امکان پذیر می کند .

اغلب تولیدکنندگان محصولات غذایی و بهداشتی از شبکه پخش مویرگی استفاده می کنند.

استراتژی پخش مویرگی در زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف یا FMCG همان فروش مستقیم محصولات، به تعداد زیادی سوپرمارکت و خرده فروش در سطح کشور می باشد.

بنابراین برای این نوع از محصولات، روش توزیع، مهم‌ترین عامل موفقیت است و با استفاده از کانال پخش مویرگی، هر فروشگاهی که محل خرید مشتریان باشد، می تواند مکان مناسبی برای توزیع محصول قلمداد شود .

امروزه، معمولا تمامی محصولاتی که استفاده هر روزه دارند، در فروشگاه‌های مختلف هر محله در دسترس هستند و مشتریان به راحتی می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از نزدیک ترین فروشگاه تهیه کنند .


شرکت های پخش مویرگی

امروزه با افزایش روز افزون کارخانجات و افزایش تقاضای مشتریان نهایی ، شرکت هایی تحت عنوان شرکت های پخش مویرگی ایجاد شده اند که تولیدات کارخانه جات را دریافت و به دست مصرف کننده نهایی می رسانند .

اکثر تولید کنندگان، به دلیل گستردگی و پیچیدگی های این حوزه ، ترجیح می دهند توزیع و پخش محصولات را به شرکت های پخش محول کنند .

این شرکت ها به عنوان واسطه عمل می کنند و وظیفه ی پخش مویرگی محصولات یک یا چندین سازمان را بر عهده دارند و از طرفی سعی می کنند اکثریت فروشگاه های هر منطقه را پوشش دهند . در واقع شرکت های توزیع و پخش مویرگی با حجم بالایی از تولید کنندگان و مشتریان در ارتباط اند و مدیریت غیر سیستماتیک و دستی این فرآیندها ، حتی با داشتن یک استراتژی قوی در این زمینه ، تقریبا غیر ممکن است .

نرم افزارهای تخصصی پخش مویرگی ، با مدیریت و کنترل تمام فرآیند های زنجیره تامین ، بهره وری و کارایی شرکت های فعال در صنعت پخش و همچنین تولیدکنندگان این حوزه را افزایش می دهند و باعث افزایش سهم بازار آن ها می شوند .



" گروه نرم افزاری آسه "



پخش مویرگی چیست

نرم افزارهای تخصصی پخش مویرگی آسه ، با مدیریت و کنترل تمام فرآیند های زنجیره تامین ، بهره وری و کارایی شرکت های فعال در صنعت پخش و همچنین تولیدکنندگان این حوزه را افزایش می دهند و باعث افزایش سهم بازار آن ها می شوند .

همگام با متخصصین آسه

همراه با مدیران موفق

همگام با متخصصین آسه

همراه با مدیران موفق

معنی پخش مویرگی کالا
بالای صفحه بالای صفحه